De Amazone - Reisverslag uit Alter do Chão, Brazilië van Simone - WaarBenJij.nu De Amazone - Reisverslag uit Alter do Chão, Brazilië van Simone - WaarBenJij.nu

De Amazone

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

25 Juli 2010 | Brazilië, Alter do Chão

Een paar dagen relaxen aan het strand midden in de Amazone; het lijkt een grapje, maar het is echt mogelijk! Alter do Chao heet dit paradijsje, en ik kan het iedereen aanraden. Maar hoe kom je daar? In het enorme Brazilië is vliegen bijna onvermijdelijk. Er zijn tegenwoordig veel verschillende maatschappijen, maar het is nog steeds duur. Een Airpass is de beste optie, in ieder geval als er wat langere vluchten nodig zijn. We hebben deze via OutSight geboekt, met dank aan Linda die het echt nog heel last minute voor ons geregeld heeft.
We zijn via Manaus naar Santarém gevlogen, een stadje aan de rivier de Amazone, halverwege Manaus en de oceaan. Hier zijn we eerst op zoek gegaan naar een bootkaartje naar Belem, en dat lukte: een kleine hut op de Navimag ‘Once de Maio’, een typische Amazone boot.
Hierna hebben we de bus genomen naar Alter do Chao, het gezellige dorpje bij een zandbank in de river de Tapajos. Vanaf de kade word je per roeiboot naar het eilandje gebracht, met een prachtig wit zandstrand en warm water. We hebben lekker in de zon gelegen, weer een beetje bijbruinen, want ons Pacific kleurtje was weer verdwenen in de winterse dagen in Zuid Amerika. De volgende dag hebben we kano’s gehuurd en de Laguna verkend, op zoek naar de bron van de rivier. Ook hebben we een dagtour geboekt naar een zijarm van de Amazone. We zullen er straks twee dagen op varen, maar dan zit je waarschijnlijk midden op de rivier en wordt er niet gestopt. Onze boottocht is geen toeristische cruise, maar gewoon een vervoersmiddel van A naar B. De excursie was leuk, we hebben enorme waterlelies gezien (Victoria Regis), roze dolfijnen, luiaards, heel veel verschillende vogels en een enorme leguaan die zwemmend de rivier overstak.

• 26 Juli 2010 - 07:27

Linda:

Dat strandje ziet er echt paradijselijk uit! Mooi dat jullie de laatste dagen nog even kunnen genieten van het lekkere weer. Hopelijk gaan jullie ook nog naar Jeri. Vond ik echt helemaal geweldig!

See u next week!

groetjes Linda